söndag 7 juli 2013

lite mera sågverket


och dom hade trevligt, i bordet bredvid oss, men nu har de åkt vidare och kvar sitter vi och försöker att bara vara i nuet, småpratar medans ögat upptäcker alla små detaljer som gör den där helheten som man själv vill få till men aldrig riktigt lyckas med. så jag låter kameran gå varm, fyller minneskortet samtidigt som jag i huvudet försöker lagra allt vackert som faller i sikte. och så sippar vi vidare på våra kaffemuggar medans vi vill gå ut i det sista av solens sken innan det är dags att sova samtidigt som man vill hålla ut för att helgen inte ska vara över.

och visst känner man sig fånig där man knäpper bilder febrilt men   när man hittar sån bra inspiration så vill man ju absolut inte glömma bort saker & ting.
och svarta luckor har jag ju velat ha i vårt nästa boende och nu är jag än mer säker.

och såna där ivarhyllor som jag hade i tonårsrummet och sen totaldissat efteråt 
- i rätt miljö så är de ju hur fina som helst.

och skolstolar
-ja,
såna vill jag ju oxå ha.

förstås.

och gamla tre kronor-lampor, 
buckliga och charmiga,
 att hänga över bordet.


sågverket alltså,
jag tror det är dags att plocka fram kalendern 
och fylla den med mer än jobbtider.
(och om nån dag ska jag visa er liiite mera, fina interiördetaljer bland annat)

Inga kommentarer: