torsdag 4 december 2014

om ett besök hos frukthörnan

och jag tänkte att jag ska visa er en fin liten butik här i Umeå som heter frukthörnan.  den har ju funnits sen tidernas begynnelse känns det som men ärligt så var det förra året jag var in för första gången när jag skulle köpa en present till en vän. men, låt er inte luras
 - här finner du inte frukt om du trodde det.
 
nej här hittar du choklad i massor med
varianter, styrkor och smaker...
 
lakrits...
 
och underbara pärlans kola, bland annat!
 
utöver golv och tak finns det inte mycket yta
 som inte är fylld med olika saker
 
och anita, som äger stället, hon kan verkligen sin grej
 och diskuterar smaker och rekommenderar olika
 varianter för stammisar och nya kunder
 
besökarströmmen är tät och för mig...
 
som är lite småallergisk mot gallerior, älskar förpackningar och har den där vännen som älskar choklad mer än allt undrar varför jag egentligen väntade så länge med mitt första besök.
 
 

Inga kommentarer: