torsdag 21 augusti 2014

om en gotlandspärla

och under vår tripp till gotland var ett besök i bersån bara ett måste! jag har följt denna blogg i många år nu och flera ggr kommit på mig själv med att scrolla bakåt bakåt för att komma till dess ursprungliga början. och varför? jo, maria som driver både blogg och verksamhet med samma namn är en fena på att komponera prylar, blommor och blader till en samstämd mix och ta otroligt vackra foton av det. och jag gillar ju sånt. kan sitta många timmar och inspireras av människors kreativitet och förmåga att kunna visualisera saker som blir estetiskt för ögat. mitt öga alltså. jag var bara tvungen att se detta live!
det fanns så mycket fint och som jag förbannade det faktum att vi flög till ön för oj, jag hade kunnat gå totalt bananas bland krukor, fat, dagbäddar och annat vackert.
och så säljer de fika också, smarriga läckerheter upplagda på stora marockanska fat. tilltalande för både gom och öga! tyvärr hade vi krängt i oss frukost eller lunch för tätt inpå så nån fika blev det inte för oss...denna gång....
men det är ju definitivt inte mitt sista besök på ön och nån gång ska även jag sjunka ned vid nåt av borden med nåt rykande varmt i koppen och nåt gott på assietten!
men visst kom även jag hem med grejer!
smått och lätta sådana dock, men finfina - alltsammans!
kökshandduk och servetter i den finaste pudriga grå nyans och det mjukaste linne jag nånsin känt, marockansk keramik som jag bara älskar och så ett vackert kort i plywood med mina favoriter
- får, av den vackraste sorten.
och nu får de pryda tavellisten i rummet och påminna mig om fina dagar på gotland till nästa gång jag åker dit för till bersån, dit vill man om och om igen.

 
 

Inga kommentarer: