tisdag 16 april 2013







 och det blev en lunch med mamma idag som kommit till stan för ett "förbesök" inför strålningen.
vi besökte rost som vi alltid gör och satt kvar länge länge med kaffemuggar som värmde oss för den där solen som sken idag kändes inte av då blåsten gick in i märg & ben.

på förmiddan satt jag och försökte klura ut kommunens utbildningsutbud inför hösten där det på ett ställe står att florist finns att söka men vid  sidan för att välja ekar raden tom.
jag.blir.inte.klok. och mejlar för att få svar men nada.
än så länge.

det här vikarieträsket jag varit i i fem år - ja, jag börjar tröttna.
inte på att jobba, oh nej - i love it!
men, att aldrig få starta upp livet, bli med hus, hund, 
trädgård (åh, trädgård!!), klabbet 
- ja, ni kanske fattar 

jag blir trettisex snart.
freakin 36

borde man inte klassas som stor då?



6 kommentarer:

Anonym sa...

Ålder är bara en siffra på ett papper;) men jag förstår att inte ha en fast jobb situation suger, men du vet ju att min tjänst kan få dig att känna dig trygg i minst ett år iallafall:) kram maria

hallinbloggar sa...

Så mycket tankar och saker som är jobbiga. Håller tummarna för floristkursen. Så härligt om man kan följa sina drömmar! Hoppas det går bra med din mamma! Kram!

tina sa...

maria: förfasas egentligen inte över åldern utan mer det faktum att jag vid den åldern inte tagit mig ...nånstans egentligen. och sen att inte kunna se att det finns nån direkt ljusning på den fronten inom nåt/några år är väldigt frustrerande...
känns dock skönt att (om jag erbjuds den förstås) ha fasta rutiner under drygt ett år om jag nu inte får plats på nån utbildning, när du går på mammaledighet. kram fina du <3

tina sa...

hallinbloggar: ja, det känns som att det alltid är nåt som mal - att det aldrig får vara lugn och ro däruppe i hjärnkontoret, men sen kan ju jag vara lite extrem också ;*)

jag hoppas allt löser sig snart dock och jag vet vad "min plan" är inom kort - vägledaren hörde av sig idag och till veckan har jag ett möte inplanerat :)
Tack för omtanken om mig & mamma, kram!!

Berså sa...

ha ha...jag blir också 36 i år ! Och jag har inte riktigt heller hittat "min" plats här i livet...typ! Ena dagen vill jag det, andra dagen det...Kanske kan vi gå en floristutbildning tillsammans ??? Har länge funderat på det...:)

tina sa...

berså (maria): haha - va kul!! men jag blir lite paff att läsa om att du funderar på vad du vill i livet, för enligt mig så har du drömlivet (mitt iaf :))!!

vad funderar du mer på, utöver florist? har gått blomsterbindning på kvällskurs men skulle gärna lära mer men även bageri, inredning och drejning :) floristutbildning på gotland, finns det? (är fasligt trött på norrland men har så svårt att övertyga maken om att gotland är "the place to be" :)

ps, skönt att höra att man inte är ensam om att vela av och an, speciellt när folk omkring en verkar så jättebestämda med vad dom vill med sina liv...